Cvičení č. 11 -- OpenGL
Napište prográmek, který změří výkon grafické karty.
Program nejdřív vypíše informace o grafické kartě (výrobce, typ karty,
podporovaná rozšíření,...), poté bude do okna vykreslovat pohybující se
objekt tvořený otexturovanými trojuhelníky a každou sekundu vypíše
statistiku počtu trojúhelníků a počtu snímků za sekundu.
Objekt bude nějaký matematický útvar, jehož složitost bude možno
měnit argumentem programu. Jaký tvar to bude a jak se bude objekt hýbat
je na Vás.
Požadavky
-
Program zkompilujte i pod MS Windows – spolu se zdrojovým
kódem odevzdáte i příslušný
.exe
soubor!
-
Informace o grafické kartě by měly být co nejpodrobnější, můžete
se inspirovat např. programem
glxinfo
.
-
Textura může být také vygenerována nějakým vzorečkem (např. vlnění pomocí
funkce sinus, šachovnice,...).
-
Vykreslení objektu musí být co nejrychlejší, použijte proto rozšíření
VertexArray, pokud je k dispozici (viz funkce
glDrawArrays()
a spol.).
-
Argumentem programu bude celé číslo udávající složitost scény. Pokud byste
složitost potřebovali vyjádřit více parametry, odvoďte je z tohoto čísla.
-
Ověřte, že počet trojuhelníků vykreslených za sekundu na složitosti scény
víceméně nezávisí.
Bonus
Kromě textury můžete použít i dalších efektů. Mimořádně hezké scény můžou
dostat až +2 body.