V#echno začalo na jedné zahrádce. Seděli jsme a Veronika řekla: "Já bych chtěla v létě do Rumunska" podíval jsem se do piva a moudře pravil:"Já bych klidně jel" a Bára zavýskla, #e ona taky. Děvčata zahořela nad#ením a já se dál celé zále#itosti nevěnoval věda, #e radost jim vydr#í do chvíle ne# si uvědomí, o čem se vlastně baví.
Ale časem v#e nabylo jasněj#í kontury a lidí přibylo. Dokonce tolik, #e to začalo připomínat zájezd a já dostal chut se z toho vyvléct. Vytrval jsem s tím, #e se případně oddělím a budu mít klid.
Potřebné finance jsem získali pokosením zblochanu v CHKO a mohlo se směle vyrazit
Se zblochanem do Karpat

PONDĚLÍ 23, UTERY 24 Příprava, zejména dohady kam pojedeme.
STŘEDA 25 Slavnostní odjezd. Zadíráme hned v Brně na dálnici, nahání nás Policie ČR ( a pak µe nic nedělá...), ale později se nečekaně v±e v dobré obrátilo a večer jiµ zpestřila prohlídka noční Budape±ti. Zařící paláce nad Dunajem, metro připomínající zbloudilou ±alinu a spánek za konečnou autobusu č. 25 za útoků zavilých komárů.
ČTVRTEK 26 Pohodový stop. Dostaváme zmrzlinu, prohlíµíme zasněný Debrecen. Sraz se zbytkem (Kája, Eva, Boµka, Honza, Ví#a, Hossi) je půl kilometru před celnicí vlevo, coµ v reálu představuje nelákavý podmáčený sad. Nikde nikdo, jsme asi stra±ně dobří. Jenµe aµ do večera se nikdo neobjevuje, tak skvělí snad ani být nemůµeme?!
PÁTEK 27 Překvapení. Skutečně jsme se se±li.
SOBOTA 28 Vyráµíme do hor. Původni plan cesty padl jiµ po chvilí, dereme se bestiálním svahem, potíme v kopci a netu±íme, kam vlastně jdeme - černobílá mapa 1:270000 staµená z netu je opravdu symbolická. No začátek se prostě povedl. Taky první večeře nad ohněm, první souboje u e±usu i první výhledy do kraje.
NEDĚLE, PONDĚLÍ 30 #ádní turisté ani Če±i, jen bačové a pasáci, hmm pasáčci. A pohraničníci, na±těstí rumun±tí. Ptáme se jich na cestu, chvíli vysvětlují, ale patrně se jim v na±ich tvářích nepodařilo najít nějaké známky inteligence, takµe máme několik hodin akční doprovod. I se samopalem
ÚTERÝ 31 Odpočinkový den. Stavíme hráz, rácháme se, blbneme a navečer trochu stoupáme zpátky do kopců.
STŘEDA 1 Od bači kupujeme veliký ovčí sýr, který nás bude doprovázet aµ do konce. Zdolaná nejvy±±í hora Maramure±e Farcau (1960 m), chůze v bouřce a čvachtání v botách. Večer spíme poblíµ sala±e a děti nám nosí v±eliké komodity jako mléko, smetanu, fazole...
ČTVRTEK 2 Budí mě kráva, která se nás s Verčou snaµí spást. Asi jsme velmi chutní. Dal±í bučí na probudiv±í se Boµku a zbytek se popásá rozpačitě nedaleko. Přesto vycházíme do vesničky Repedea. Sestup jsem si jako správný drsňák zpestřil cestou korytem potoka. Bylo to nejen del±í, ale i neschůdné, takµe jsem jiµ po chvíli klouzání po kamenech, ±vihání větví, jehličí za krkem a pádů do potoka poznal, jak úzká je hranice mezi drsňákem a blbem.
Repedea se tvářila nezáludně, ale. První hospoda a piva s jedinou partou Čechů, kterou jsme potkali. Dal±í hospa a dvě piva s místíma. Konečně se vydáváme na cestu a hle. Točený pivo. Nelze odolat, ani zůstat u jednoho. Já, Hossi a Honza jsme notně posíleni, ale přesto vyráµíme do hor. Jenµe potkáváme svatební průvod a po chvíli jdeme přímo uprostřed jsa hodně obdarováváni místní pálenkou. A konec? Spíme u ukrajinské rodiny na seníku, Honza společensky velice unaven v pokoji a Hossy pořádá jednotlivé chody na veselici v místním kulturním domě.
PATEK 3 Honza s Hossym nejsou schopni jakéhokoli rychlej±í pohybu, leµíme ve vesnici u říčky, kterou sjíµdějí místní děti na pneumatikách. Odpoledne nás dva asi desetiletí kluci zvou na projíµďku. Jdu s Honzou a chlapci nás asi povaµují za fajn±mejkry, zcela pomíjejíce na±e nejisté úsměvy. Zavrhují obyčejnou trasu a vedou nás do peřejí vý±e po proudu. Kupují nám je±tě zmrzlinu a připojuje se místní děva v upnutých ±atech. Samotná jízda je fantastická, neustále se v±ichni smějeme, křičíme, padáme z pneu a řeka nás vláčí po kamenech. Dojedeme, drµíme se za naraµená místa a přitom se furt smějem. Souznění.
SOBOTA 4 Krutý den. Stoupáme na hřeben, únava, vedro a dochází vodu. #ízniví se dereme klečí a zastavujeme aµ u potůčku. Koupeme se v Evině tůňce o rozměrech 10x10cm.
Následuje rozchod. Zůstávají jen nejsilněj±í ( já s Verčou ) a ochablý zbytek jde po hřebeni na vlak.
My dobýváme Pietrosul (1850m) a sestupujeme drasticky svahem do ůdolí. Zachraňuje nás cesta po které k večeru dojdeme do údolíčka s říčkou a stylovou dřevařskou úzkokolejkou. U domku se ptáme, kdy pojede zítra vlak a po chvíli získáváme informaci, chutnou večeři o dvou chodech a neustálý přísun domácí slivovice.
NEDĚLE 5 Vlak jede mezi devátou a desátou, a tak dostáváme je±tě bohatou snídani a slivovici. Tro±ku se obáváme, jestli to nebudou chtít zaplatit, jenomµe oni se nám je±tě snaµí vnutit peníze na cestu... Fotíme se s hostiteli a přijíµdí vlak. tedy vlak, drezína ze staré Fordky s Rumuny a několika německými turisty na korbě. Místo µádosti po lístku dostáváme panáka slivovice, to snad uµ není moµný. Po skvělé jízdě se loučíme a jdeme na místní dominantu Toroinagu (1940m). Koupeme se pod splavem a pak uµ znaveně stoupáme. Těµké, jdeme potokem, cesta nikde. Naviguje nás stará babička a bača a tak stíháme západ slunce na vrcholu.
PONDĚLÍ 6 V noci řádí děsivá bouřka, stan se prohýbá ale vydrµel. Pak uµ návrat. Místo autobusu nás vozí dodávky, spíme ve vlaku, procházíme v noci nádherné univerzitní město Cluj, které si s µádný evropským nezadá a doráµíme do Oradey.
ÚTERÝ 7 Stop začínáme na hranicích za Oradeou. Za dvě a půl hodiny nikdo na±ím směrem, to je začátek. Jdeme 10 km na vlak a pojíµdíme aspoň jednu zastávku. Je±tě hodinu čekáme, pak uµ vysvobození a dal±í večer v Budape±ti. Mlad±ího páru se Verča ptá na autobus a po krat±ím rozhovoru máme ubytování. Byt je malý, ale dům má krásnou střechu s výhledem na Budape±#, kde v klidu usínáme.
STŘEDA 8 Posnídáme s hostiteli a spěcháme na dálnici. Jedeme aµ do Vídně a tam jen úděsné čekání na výpadovce na Brno, spousta prázdných aut a nikdo nebere. Fuuuj. Aµ veselý český pár a závěr na LF.