Trasa hry:
Start – konečná autobusu ve Vranově
1 – kostel ve Vranově
2 – jižně od rozcestí U Jelínka
3 – vysílač nad Šebrovem
4 – jezírko na cykloturistické trase nad Šebrovem
5 – Červený altán
6 – Hančina studánka
7 – douglaska
8 – rozcestník Nad Jestřebím
Konec – pivovar v Černé Hoře
Cena pro vítěze: sbírka Eustácovy poezie.
Zde šlo jen o to najít instrukce a pochopit z nich, že je třeba se vydat k nejbližšímu kostelu, což všichni zvládli bez potíží.
Jednoduchá, i když trochu pracná spojovačka v křesťanských novinách. Neočekávaný zásek pro většinu týmů, ať už proto, že jim hrdost nedovolila vzít si nápovědu (kde byl nakreselný výsledek spojovačky), takže se s šifrou dlouho trápili, nebo proto, že namísto jelínka hledali hájovnu… Další potíž byl chybný soutisk v zadání, takže slova byla podtržena trochu šejdrem, což snad nikoho nezmátlo příliš.
Nápověda: obrázek paroháče z řešení.
Taškařice s hledáním obrázků zvířátek svázáni po dvojících. Seřadit pak zvířátka podle toho, kolik toho sežerou, byla ta snažší část úkolu – a zkušení luštiči anagramů stejně uspořádávali shluky písmen spíš, aby jim dávaly smysl.
Nápověda (vecelku zbytečná): Seřaď zvířátka podle toho, kolik toho za den sežerou.
Triviální fyzikální úložka, ovšem zadaná pomocí divokých jednotek. Převody mezi nimi a další potřebné údaje se nacházely na troskách kosmické lodě, rozptýlených po okolí. Pravděpodobně nejnáročnější úkol (i když jezírko, kde bylo další stanoviště, šlo tipnout z mapy), někteří zde začal propadat depresím, že hru nedojdou…
Nápovědu poskytoval Johny dle uvážení.
Autorské řešení – rozměrově korektní, kdo se chtěl zamotat do čísel, mohl na to jít jednodušeji.
Mlha, bylo třeba odhalit z názvů akcí plakátcích asociaci na Červený altán. Asi nakonec menší problém, než se čekalo, jelikož hráči tušili, kam se zhruba vydají dál.
Nápověda: Co popisují všechny názvy (témata) akcí? Použij mapu.
Zde šlo pouze o to křepčit a předvádět mystické vytržení, dokud Wenda neusoudila, že se hráči vyblbli dost a mohou pokračovat. Vzhledem k časovému skluzu nebyla nijak náročná.
Cílem bylo usmířit si pod vedením media ducha Santa Klause (kterého, jak pamětníci původních Eustáců vědí, EP kdysi zabil). Cosi se ovšem zvrtlo a vyvolán byl Václav Klaus. Vyvoláním tohoto nečistého ducha si hráči vysloužili vyhnání k Hančině studánce, aby se očistili.
Identifikace potravin podle chutě/vůně, první písmena pak dala místo dalšího stanoviště.
K zadání patří sklenice s břečkami a lžíce, které naneštěstí nejdou on-line zreprodukovat…
Nápověda (vcelku zbytečná): Seznam jmen potravin ve sklenicích.
Skládalo se origami. Šifra byla umístěna u výrazného stromu, který možná byl, moná nebyl douglaska, ale byl jediný v místě douglasky. Mapa v tomto mohla trochu mást, protože aby se zabránilo překrytí symbolů, je výrazný strom v mapě trochu jinde, než kde je doopravdy…
Nápověda (snad nikdo nepotřeboval): Podívej se pořádně na víčko krabičky.
Závěrečná šifra – a v podstatě jediná „klasická“ šifra ve hře: vrstvená morseovka: jednu vrstvu tvořily typy symbolů, druhou barvy, třetí velikosti. Někteří se nejprve pokoušeli použít vlastnosti symbolů jako souřadnice v krychli 3×3×3, kam by vepsali abecedu – to má ale zhruba 2592 možností, a i když zkusíme ze zadání získat indicie, jak je uspořádávat, zbyde několik desítek možností, takže tudy cesta nevedla.
Nápovědy byly (měly být) postupné a zveřejňované pro všechny v intervalech po příchodu prvního teamu, všem ovšem stačila první nápověda, že jde o morseovku.
Do pivovarské hospody už došli všichni společně, jelikož Johny, který tam měl čekat, v té době ukájel své choutky v hospodě ve Vranově… Takže jako provizorní cíl sloužilo stanoviště 8.